Het belang van een goede online vindbaarheid

Terwijl grote winkelketens als V&D, Scapino en Scheer & Foppen omvallen, schieten webwinkels als paddenstoelen uit de grond. Het internet verandert langzaam maar zeker onze standaard manier van consumeren. We kijken en kopen steeds meer online. Voorbeelden hiervan zijn om ons heen te vinden. Bedrijven als Coolblue, Wehkamp en CataWiki groeien enorm. Dit is niet alleen te danken aan de goede service, de drie genoemde bedrijven zijn uitstekend te vinden op het internet. Aanwezigheid in de zoekresultaten is door het gebruik van Google onmisbaar geworden. Iedereen zoekt meerdere keren per dag naar specifieke onderwerpen om zijn of haar noodzaken te vervullen.

Op welke woorden zoekt de klant?

Een website is als het ware het online uithangbord van een bedrijf en is daarom vandaag de dag niet meer weg te denken uit de marketingmix. De verzorging van dergelijke sites laat echter vaak nog te wensen over. Een site moet namelijk gebruiksvriendelijk, maar bovenal goed vindbaar zijn voor de consument. En in de steeds groter wordende online vijver is het van belang dat men de bedrijfswebsite vindt en bezoekt. Maar waar zoekt de consument op? Dat is waar zoekmachine optimalisatie (SEO) de hoek om komt kijken. Het Groninger zoekmachine marketingbureau Smart Ranking is gespecialiseerd in het uitzoeken van wat de consument zoekt op het internet.

De voordelen van zoekmachine optimalisatie

Aan de hand van diverse tools kan tegenwoordig namelijk worden uitgezocht waar mensen online naar op zoek zijn en hoeveel keer er op bepaalde zoektermen wordt gezocht. Door middel van deze informatie kunnen websites slimmer worden gebouwd én geoptimaliseerd. Als je immers weet waar potentiële klanten naar op zoek zijn, kun je inspelen op deze behoeften. Zoekt een consument bijvoorbeeld naar “nieuwe auto kopen”, “nieuwe auto kopen Groningen”, “auto kopen Groningen” of “Mercedes Benz kopen Groningen”? En hoe richt je je website vervolgens in om op deze termen gevonden te worden? Want hoeveel de verschillende termen ook op elkaar lijken, het resultaat in Google is bij elke zoekterm anders, net als het zoekvolume. Op de ene term wordt maandelijks veel meer gezocht dan op de andere.

Smart Ranking: partner voor online succes

Voor vrijwel elk bedrijf is het van belang om onderzoek te doen naar dit zoekgedrag, want alleen dan kun je de bedrijfswebsite optimaliseren zodat je meer klanten en meer omzet krijgt. Benieuwd naar de mogelijkheden van zoekmachine optimalisatie? Neem dan eens vrijblijvend contact op met Smart Ranking. Onze specialisten vertellen u er graag meer over!

Post Author: admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *