Ondernemen doe je met goed personeel!

Meer mensen dan je denkt, zijn ongelukkig op hun werk. Als ondernemer zijnde is dit iets om goed in de gaten te houden, omdat ongelukkig personeel kan leiden tot een aanzienlijk productiviteitsverlies. Het vervangen van zulke werknemers kan ook hoog in de kosten oplopen.

Ongelukkige werknemers vervangen kost veel geld

De werkelijke kosten voor het vervangen van werknemers, kan oplopen tot zelfs twee keer hun basissalaris (afhankelijk van hun loon, functie en ervaring). De kosten voor het vervangen van high-performers die vaak 400 procent meer productiviteit leveren dan hun gemiddelde tegenhanger, kunnen nóg hoger zijn.

Werknemers opleiden? Serieus?

Veel bedrijven nemen werknemers opleiding niet serieus. Uit onderzoek is gebleken dat werknemers die niet het gevoel hebben zich in een bedrijf te kunnen ontwikkelen, 12 keer meer de kans hebben om het bedrijf te verlaten. Vaak beschouwen bedrijven de certificering van werknemers als een uitgave in plaats van een investering, en betalen ze hier uiteindelijk voor in termen van lage productiviteit.

Waarom je zou moeten investeren in je personeel

Investeren in bijvoorbeeld de bedrijfshulpverlening cursus van je personeel is juist een geweldige zakelijke kans. Je krijgt hierdoor een goede reputatie op de markt. Tenzij je de eigenaar van het bedrijf bent, wil je werken voor een organisatie die jouw eigen groei bevordert en jouw mening waardeert. Er zijn op dit moment veel mensen die ontslag nemen vanwege gebrek aan waardering en doorgroeimogelijkheden.

Gelukkig personeel, nog gelukkigere klanten

Betrokken personeel helpen je een betere relatie met klanten tot stand te brengen. Aangezien jouw werknemers degenen zijn die daadwerkelijk in contact staan met je klanten, is hun manier van denken en hoe zij zich voelen eigenlijk een betere weergave van jouw bedrijf dan al je marketing- en advertentiemateriaal ooit zou kunnen zijn. Betrokken, gelukkige werknemers leveren een betere klantenservice wat kan leiden tot een omzetstijging van 20%.

Loyaliteit

Betrokkenheid van medewerkers bevordert de loyaliteit. Loyaliteit aan jouw merk of organisatie is belangrijk, omdat het leiden kan tot levenslange, waardevolle klanten. Maar hoe zit het met de waarde van het leven van jouw werknemers? Het verliezen van werknemers kan zware gevolgen hebben voor de organisatie en veel complicaties met zich meebrengen. Door de werknemer op de eerste plaats te zetten, help je hen om zich te vinden in de doelstellingen van je organisatie en om een gemeenschappelijke basis te vinden. Dit kan vertrouwen opwekken en een gevoel van wederzijds respect tussen de werkgever en werknemer.

Post Author: admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *