SEO is een vak apart. Want weet jij het verschil tussen een H1 en H2 kop? Of hoe vaak een zoekwoord nu precies in je tekst voor moet komen. Heb je zin om zelf overal interne links toe te voegen en de website snelheid aan te pakken? Waarschijnlijk niet. En als je er al zin in hebt is tijd ook vaak een probleem, want SEO kost tijd. In dit artikel geven we 5 voordelen om samen te werken met een SEO specialist.
1: expert op het gebied van SEO
Een SEO specialist is de hele dag bezig met SEO en weet alle ins en outs van het vakgebied. Nieuwe Google update? De SEO specialist weet al hoe hij hier het beste mee om kan gaan voordat je van de update gehoord hebt.
2: veel ervaring met verschillende sites
Een SEO specialist werkt aan veel klanten tegelijk en heeft daardoor veel ervaring met verschillende type sites. Jouw situatie is een SEO specialist waarschijnlijk niet nieuw en daardoor kan er snel aan een goede werkwijze gewerkt worden.
3: Teamwork
Een SEO specialist werkt samen met een team van online marketing experts. Hierdoor kan er overlegd worden met andere specialisten als een simpele oplossing voor een eenvoudig vraagstuk niet voor handen is. Hierdoor kijken er meer ogen naar jouw vraagstuk en ben je er van verzekerd dat experts eraan werken.
4: Up to date kennis
Een goed online marketing bureau hecht waarde aan het bijhouden van de kennis. Jouw SEO specialist zal dan ook gedurende het jaar bezig zijn met het bijspijkeren van zijn kennis. Hierdoor zijn niet alleen de laatste updates bekend bij je specialist, maar heeft hij misschien ook kennis van andere disciplines.
5: Motivatie
Een goede SEO specialist wordt blij wanneer er een grote stijgende lijn in organische resultaten is. Een SEO specialist wil jouw bedrijf zien groeien en is bereid hiervoor hard te werken. Misschien zelfs wel eens wat meer dan afgesproken. Dat is een groot voordeel van SEO uitbesteden.